Mülakatzade'nin Güncesi - 3


Sabah saatlerinde gelen telefonla uyanan Mülakatzede’miz artık yaptığı iş görüşmelerinin verdiği rahatlıkla, telefondaki İnsan Kaynakları Uzmanı ile mülakat günü ve saati konusunda anlaşmıştır:

“…Sabah 9:30 da mülakata gidiyor olmak kaygı verici. Acaba mesai saatleri nedir? Gerçi alıştım artık her şirket kendi mesai saatlerini yaratıp uyguluyor, haydi hayırlısı…”



“...Sonraki sabah tüm bu düşüncelerden arınmış olarak bana verilen saatte görüşmeye gittim. Kapıyı çaldığımda genç bir bayan gülümseyen yüzüyle bana ‘hoş geldiniz’ deyip, beni içeri davet etti. Ama o da nesi !?!? Kapıdan içeri girerken ayakkabıma ikişer tane galoş geçirmem söylendi. Ofis içerisinde herkesin sadece ofiste giydiği bir çift ayakkabısı varmış. Mülakat stresinin üzerine bir de galoş telaşı eklendi ve genç kadın beni iki defa uyarmak zorunda kaldı. Alışkın olmayınca her defasında galoşu giyip içeri adım atmak yerine kapı önü paspasına bastım. Tecrübesizlik işte!

Derken 10-15 dakka kadar bekletildim. Biraz erken gelmişim ve tabiî ki içeride bir görüşme daha olmaktaydı. Haliyle o sırada çalışanları izledim. Ayakkabılarının altı mis gibi pırıl pırıl. Hani insan temizliği görünce hoşuna da gidiyor yani. İyi tarafından bakmak bu olsa gerek.

Ve mülakat anı… Güler yüzlü, ne istediğini bilen ve ofisinden evi-çalışanlarından ailesi gibi söz eden bir yönetici… İnsan başka ne isterken diye musmutlu düşünürken aslında biraz da uzun zamandır işsiz olduğumdan yola çıkarak hemen heyecana kapılmamam gerektiğini hatırladım.
Durdum, şartları dinledim,.
Yöneticinin kuralları, istekleri, beklentileri, çalışma saatleri, maaş, işin içeriği, ilanda yer alan iş tanımı ve daha farklı bir iş olduğuna dair fikir veren söylemler ve diğer ayrıntıları dinledikten sonra görüşmeyi sonlandırdık. Bende evimin yolunu tuttum.

Sonrasında yolda düşüncelerden düşüncelere saldım kendimi; hayatımda ilk defa böylesine ilginç bir mülakat yapıyordum. Şimdilik iyi gibi görünse de aranmayı bekliyor olmak, kabul edip etmemek konusundaki kararsızlık, beni bir süre daha bu yollarda iş görüşmelerine gideceğime ikna etti. “


Bir sonraki mülakat maceramda görüşürüz. J

1 yorum: