Mülakatzede'nin Güncesi - 4

Yeni bir dönem ve yeni bir yıl.

Artık iş aramıyorum. Sonunda hayal ettiğim yerdeyim. Mülakata giden değilim, mülakatı yapan kişiyim. Artık İnsan Kaynakları Departmanında Uzman olarak çalışıyorum. Binlerce özgeçmiş tarıyor, adaylar buluyor ve onlarla görüşüyorum. İstenen işe istenen özelliklerdeki adayı arıyorum. Bazen buluyorum, bazen bulamıyorum. Bazen bulduğum kişi teklifi kabul ediyor, bazen tekliflerim reddediliyor. Ara sıra geç kalanlar oluyor, ara sıra kabul ettikten bir saat sonra arayıp vazgeçenler. Ancak pes etmemeyi tercih ediyorum. Yapabilirim ve bunlar sıradan basit olaylar. Herkesin yaşadığı günlük vakalar. Önemli olanın benim heyecanımı ve iyi düşünen yanımı yitirmemek olduğuna inanıyorum.


Şirketimizde yeni bir bölüm açıldı. AR-GE, Araştırma ve Geliştirme Bölümü. Öncelikle o bölümü yönetebilecek birini arıyorum, çünkü bu ekibin beyni kendisi olacak. Biraz zor bir iş gibi görünse de üstesinden gelinebilir.

İlk adayım maalesef verdiğimiz rakamı hoş bulmadı. İkinci adayım Pazartesi sabahı ve Cuma öğleden sonra çalışmak istemediğini belirtti. Üçüncü adayım maaşın yeterli olduğunu ancak Özel Sağlık Sigortası yapmayan bir şirkette çalışamayacağını nazik bir dille belirtti.

Yeni bir adayım var. İlk olarak Pazartesi günü telefon ile mülakatımızı gerçekleştirdik. Şartlar iki taraf için de uygun olduğundan kendisine Çarşamba’ya bugüne randevu verdim. Saat 15:00 da mülakatımız başlıyor. Telefonda geçen bir saatlik uzun-ön mülakattan sonra olmamasına ihtimal vermiyorum.

Bölümdeki diğer arkadaşlar bazen beni çok iyimser buluyor ama bunu üzücü bulmuyorum. Sonuç olarak pozitif bir insanım ve böyle olmayı seviyorum.
Saat 15:30 mu oldu acaba? Trafikten olabilir, sonuçta metropol olarak görülen bir şehirde yaşıyoruz.

Saat 16:00… Çok yağmur yağıyor, kilitlenmiştir yollar. Yine de insan bir haber vermeli değil mi? Bugünlük iş planım aksayacak.

Saat 16:50 ve mesaimin bitmesine 1 saat 10 dakika var. Harika! Gerildim, ok gibiyim, saygısızlık bu! 
En azından bir telefon açıp haber verebilirdi. Henüz yeni olabilirim, tecrübesiz de olabilirim ancak ben de mülakatlara gittim. Bu hiç hoş bir hareket değil.


Pekala, yarın ki iş planımı yapsam iyi olacak sanıyorum. Bugün yeterince vakit kaybettim. Sonraki mülakatlarda iyi bir aday bulabilirim. Hem iyi bir aday hem de zamanında mülakata gelen bir aday. Gelemese de haber verebilecek bir aday.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder