"Yönetici"m eğitim de almak ister misiniz?



Güzel bir soru...
Gittiğiniz bir mekanda, oraya has bir yiyeceğin size sunumunu çağrıştırıyor.
“Eğitimcinin Eğitimi” başlıklı eğitimleri duymuşsunuzdur. Ben bugün fark ettiğim bir konuda düşünmeye başladım. İsmi, bir önceki cümlede benzerini barındırıyor: “YÖNETİCİ’NİN EĞİTİMİ”


Acaba bize ‘‘YÖNETİCİ’’lik yapan kişiler bununla ilgili eğitim almışlar mıdır?
Mutlaka yılların tecrübesi ile oralara geldiler. Mutlaka tecrübe, hayatımızda her konuda teoriden daha fazla yer alıyor. Mutlaka tüm bunlar çok çok önemli. Ancak ‘‘YÖNETİCİ’’lik bir işten çok, bir sanat gibi düşünülmelidir. Çünkü az sayıda ya da çok sayıda olması fark etmeksizin insana hükmedeceksiniz. Belki ‘‘YÖNETİCİ’’lik yapacağınız kurumda 10 çalışan olacak, belki de 1000. En alttan en üste hepsinin iş tatmini, verimliliği, devamlılığı kurumun kalitesini ve verimini artıracaktır. Bu bir sistem ve siz bu sistemin yapıtaşlarının başısınız.

Çok değil 2008’den beri iş hayatındayım ve azımsanamayacak kadar “YÖNETİCİ” tanıdım. Bu kadarı bile bende soru işaretleri bırakmaya yetti. Nedense “YÖNETİCİ”likten, yönetim anlayışından uzak bir politika güdülüyor. “PATRON’um ben” mesajı veren olaylar gerçekleşiyor. Nadiren bir “YÖNETİCİ”nin en altta çalışanlarla iletişim kurduğu görülüyor. Astının astı olarak çalışan bir kimseyle iletişim halinde olmadan, en altta çalışanın memnuniyetinden habersiz çoğu “YÖNETİCİ”. İletişimleri zayıf, liderlik vasfına sahip değiller. Yönetmenin erdeminden uzak bir yolda seyir halindeler.

Bana göre burada göz ardı edilmemesi gereken ‘‘YÖNETİCİ’’ vasıflı kişilerin bu görev için yeterli olması hususudur. Siz bir kimseyi bu görev için uygun gördünüz diye orada olması ne kadar doğrudur. Bunun için yetkinlikleri, tecrübesi, eğitimi ve pek benzeri pek çok unsurun varlığı sorgulanmalıdır. Aksi halde göreve getirilmesi düşünülen kişi yetersizse sonuç kurum açısından olumlu olmayacaktır. Bu da kurum içinde kaosa neden olacaktır. Bu sebeple ‘‘YÖNETİCİ’’M EĞİTİM alır mısınız diyen çalışanlara sahip olunmak istenmiyorsa işe ehil kişiler yerleştirilmelidir. Eğer yetersizlik söz konusu ise eğitimlerle göreve gelecek kişi desteklenmelidir.

“Yönetim” bir sanattır ve “Yönetici” de bir sanatçı…


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder