İşe Alımlarda Kişilik Envanterleri



Kariyer.net üzerinden yapılan D.I.S.C Kişilik Envanteri’ni hepimizin gördüğünü sanıyorum. Yaklaşık on dakikalık bir envanter. Sonucunda özet raporu ücretsiz görüntülemeniz mümkün. Dilerseniz makul bir ücretle detaylı rapora sahip olabilirsiniz.
Bu envanterde benim hoşuma giden her sene bendeki değişikliği somut olarak ortaya koyuyor olması. Öyle gelişigüzel yapılmış bir test değil. Ben ilk olarak 2010 senesinde yapmıştım. Bu sene tekrar yaptım. 2010 ile 2013 arasında çok yol katetmişim. J

Bir arkadaşıma bu testten bahsettim geçen gün. Tesadüf ki; o da bununla ilgili yaşadığı bir olayı paylaştı benimle. Kendisi daha önce çalışmakta olduğu kurumda, işe alımlarda bu testi kullanmış. Aranılan niteliklere göre başvuru yapan her kişiden mülakat öncesinde bu testi yapmalarını istemişler. Böylece iş tanımına uygun kişiler işe alınmaya başlamış. Bunun yararından daha sonra bahsedeceğim ancak belirtmek istediğim bir konu var. Arkadaşım merakından işe alımlardan sonra var olan personele de bu testin uygulanmasını istemiş.

Daha önce işe alınan ama sonradan bu testin uygulandığı personelin bir kısmında sonuçlar düşük çıkarken bir kısmında sonuçlar yüksek çıkmış. Envanter sonuçları düşük olanların ilerleyen zamanlarda işten ayrıldığı görülmüş. İşten beklenen performansın görüldüğü kişilerin test sonuçları da yüksekmiş.

Kişilik envanterleri ya da testleri özellikle henüz iş hayatına atılmamış, ne yapacağını bilmeyen gençlerimiz için çok verimli bir uygulama. Çalışan kişilerin de kariyerlerine yön verirken kullanabilecekleri faydalı bir gereç. Günümüzde pek çok firmada işe alımlarda farklı testler uygulanmakta. Firmalardan evvel bizim kendimize uygulamamız daha doğru olur kanımca. Aşağıda iki adet kişilik testi linkini sizlerle paylaşıyorum.

1 yorum:

  1. işe alımlarda şirketlerin birçoğu artık genel yetenek testleri ve yabancı dil testleri de uyguluyor. bu tür testleri de almadan önce alıştırma yapmakta fayda var. online bazı ücretsiz testler mevcut. örneğin, genel yetenek: https://www.quizcv.com/tr/p9/genel-yetenek-akil-yurutme-testi-sinavi-ise-alim-ik |ingilizce: https://www.quizcv.com/tr/p8/ingilizce-seviye-tespit-testi-sinavi-ik-ise-alim

    YanıtlaSil