Renkler ve Biz Çalışanlar


Geçip giderken sadece rengi nedeniyle fark ettiğiniz bir mantoyu aldığınız hiç oldu mu? Ya da sadece cilt rengi güzel diye alıp hiç okumadığınız bir kitabınız oldu mu? Peki gördüğünüz bir renk karşısında “Ay, bu rengi de hiç sevmem!” tarzında bir yorum yaptınız mı?

Renklerin insanlar üzerinde bunlara benzer sayısız etkisi vardır. Bazı renkleri çok sever bazılarından hiç hoşlanmayız. Tüm bunlar demek oluyor ki; bizim için doğada var olan her renk farklı anlamlar ifade ediyor. Hepsinin bize hissettirdiği bir duygu, bir düşünce var. Örneğin Garanti Bankası yeşili kullanır çünkü bu insanlara güven verir. Kırmızı pek çok gıda firmasının ürünlerinin paketini süsler. Nedeni iştah açıcı olmasıdır.

Yapılan deneylerde, pembe renge bakan kişilerin rahatladıkları, kırmızı, turuncu ve sarı gibi sıcak renklere bakanlarda tansiyonun yükseldiği, nabzın ve solunumun hızlandığı, terlemenin çoğaldığı, mavi rengin ise tam tersi etki yarattığı belirlenmiştir. 

Ofislerde renklendirme yapılırken çalışanların üzerine etkileri ve kurumsal kimlikle uyuşması ön plandadır. Gün ışığından faydalanmak için ışığı yansıtan, açık renkler kullanılır. Bununla beraber zemin rengi koyu seçilir.

Günümüzde pek çok ülkede şirketler, çalışanların üzerindeki etkileri düşünerek ofis düzenlemesi yapmaktadır. Renkler ve çalışanlar üzerine etkileri son yılların sıkça bahsedilen konularından biridir. Bu konuda verilebilecek en uygun örneğin hepimizin sıkça kullandığı arama motoru Google olduğunu düşünüyorum. Ülkemizde buna benzer bir çalışmayı sahibinden.com şirketinin yaptığını biliyoruz. Çalışanların verimliliği ve rahatlığı için yapılan bu çalışmalara daha çok şirketin katılımını temenni ediyorum.

2 yorum: