Renklerin insanlar üzerinde bunlara benzer sayısız etkisi vardır. Bazı
renkleri çok sever bazılarından hiç hoşlanmayız. Tüm bunlar demek oluyor ki;
bizim için doğada var olan her renk farklı anlamlar ifade ediyor. Hepsinin bize
hissettirdiği bir duygu, bir düşünce var. Örneğin Garanti Bankası yeşili
kullanır çünkü bu insanlara güven verir. Kırmızı pek çok gıda firmasının
ürünlerinin paketini süsler. Nedeni iştah açıcı olmasıdır.
Yapılan deneylerde, pembe renge bakan kişilerin rahatladıkları, kırmızı,
turuncu ve sarı gibi sıcak renklere bakanlarda tansiyonun yükseldiği, nabzın ve
solunumun hızlandığı, terlemenin çoğaldığı, mavi rengin ise tam tersi etki
yarattığı belirlenmiştir.
Ofislerde renklendirme yapılırken çalışanların üzerine etkileri ve kurumsal
kimlikle uyuşması ön plandadır. Gün ışığından faydalanmak için ışığı yansıtan,
açık renkler kullanılır. Bununla beraber zemin rengi koyu seçilir.
Günümüzde pek çok ülkede şirketler, çalışanların üzerindeki etkileri düşünerek
ofis düzenlemesi yapmaktadır. Renkler ve çalışanlar üzerine etkileri son yılların
sıkça bahsedilen konularından biridir. Bu konuda verilebilecek en uygun örneğin
hepimizin sıkça kullandığı arama motoru Google olduğunu düşünüyorum. Ülkemizde
buna benzer bir çalışmayı sahibinden.com şirketinin yaptığını biliyoruz.
Çalışanların verimliliği ve rahatlığı için yapılan bu çalışmalara daha çok
şirketin katılımını temenni ediyorum.
Gayet güzel bir yazı... devamını bekleriz.
YanıtlaSilBeğendim
YanıtlaSil